Markkinointi

Markkinointisuunnitelma – Strateginen suunnittelu

Miksi markkinointisuunnitelma kannattaa tehdä? Markkinoinnin tehtävänä on lopulta vain ja ainoastaan kasvattaa yrityksen myyntiä ja markkinointisuunnitelma on käytännöllinen työkalu tuloksen kasvattamiseen. Sen avulla huolehdit,…
Ammattijohtaja.fi – Markkinointisuunnitelma

Markkinointimix

Mikä on Markkinointimix? Markkinointimix, tai toiselta nimeltään 4P, on Jerome McCarthyn kehittämä legendaarinen markkinoinnin-malli, joka tarkoittaa markkinoinnin kilpailukeinojen kokonaisuutta, neljän P-kirjaimen mukaisesti: product (tuote),…
Bisnesosaaminen, Yleinen

Jakelutie

Suora vai epäsuora liiketoimintamalli tuotteiden tai palveluiden jakeluun? Tässä blogauksessa käsittelemme, kuinka ja miksi yrityksen tuottama tuote tai palvelu siirtyy loppuasiakkaalle. Jakelutie on yksi…

Tuotekehitys – Tuotelaajennukset

Tuotelaajennukset Edellisessä blogauksessa käsittelimme tuotekehitystä siitä näkökulmasta, miten tuote määritellään ja miten asiakastyytyväisyyttä voidaan mitata. Tuotekehitykseen kuuluu myös olennaisena osana tuotelaajennukset, joiden yleisimpiä muotoja…
Tuotelaajennukset
Tuotekehitys, Yleinen

Tuotekehitys

Miten tuote määritellään? Tuotteelle on varmasti yhtä monta määritelmää kuin määrittelijää, mutta tunnetun liikkeenjohdon asiantuntijan Philip Kotlerin määritelmä tuotteelle on yksi käytetyimmistä. (lisää…)
Ammattijohtaja.fi
Markkinointi, Yleinen

Hinnoittelu

Miksi hinnoittelu on tärkeää? Hinnoittelu on yksi tärkeimmistä yrityksen liiketoiminnan kannattavuuteen vaikuttavista tekijöistä. Jokainen tuotteesta/palvelusta tienattu lisäeuro parantaa yrityksen kannattavuutta. Hinnoittelulla yritys myös viestii…
Yleinen

Marketing Week 2018, Lontoo

Marketing Week Live 2018 | Lontoo Toissa viikolla vietin kaksi päivään Lontoossa Marketing Week:illä. Mielipiteitä markkinoinnin tulevaisuudesta oli yhtä monta kuin puhujia. (lisää…)
Yleinen

Positiointi – Positioinnin hyötytikapuut

Markkinoinnin suunnittelun tärkeimmät työkalut Olemme tähän mennessä käsitelleet kolmiosaisessa ”Markkinoinnin suunnittelun työkalut” blogisarjassa kolme tärkeintä strategisen markkinoinnin suunnittelun työkalua, eli Segmentoinnin, Targetoinnin ja Positioinnin…
Valikko