Brändikoodi – mikä se on ja miten sille tehdään rahaa? Tässä blogissa avaan termin brändikoodi (eng. brand codes tai distinctive brand assets), mitä se…
Päätyykö brändin kiekko ylämummoon vai maalin ohi? Elämme parhaillaan mielenkiintoisia aikoja: ikimuistoistoisen kevään lisäksi saamme seurata ikonisen brändin selviytymistarinaa vaikeuksista (toivon mukaan) voittoon. (lisää…)
Tavarantoimittajan markkinointi – b2b ja b2c Tämä blogi on kirjoitettu erityisesti suomalaisille maahantuojille ja tavarantoimittajille, jotka haluavat päästä tavarantoimittajaksi isoihin ketjuihin TAI vaihtoehtoisesti pysyä…
Case study: Maailman paras brändiuudistus Brändiuudistus on yksi markkinoijien keskuudessa suositumpaa kuin brändin johtaminen. Googlen hakumäärät (brändiuudistus 90 hakua/kk ja brändin johtaminen 20 hakua/kk)…
Kun hinnoittelu tehdään oikein Yrityksen perustehtävä on tehdä kannattavaa bisnestä. Kun tuohon yhtälöön liitetään pandemiaksi edennyt koronavirus, tulee yhtälöstä lähes mahdoton. Mutta aina jonkun…
Pyöriikö firmassasi vaarallinen markkinoija, tai toimitusjohtaja? Pötköttelin illalla sohvalla ja surffailin rennon letkeästi sähköinternetissä uusia keinoja tehdä lisää rahaa brändin avulla. Olin tippua sohvalta…
Ammattimainen johtaminen on kokonaisuus Ammattimaisessa johtamisessa on ihmisten (leadership) ja asioiden (management) johtamisen lisäksi mukana rahan (business) johtaminen. Käytännössä tämä tarkoittaa liiketoimintaosaamista. Kyse on…
Brändistrategia – mitä se sisältää ja se ei sisällä? Brändistrategia vastaa kuuteen bisneskriittiseen kysymykseen. Toisin kun yleisesti väitetään, visuaalinen ilme ei ole brändistrategiassa keskeisessä…
Markkinointi – tuo usein väärinymmärretty termi Valitettavan moni näkee markkinoinnin vain mainontana tai hieman laajemmin markkinointiviestintänä. (lisää…)
Missio, visio ja strategia Missio, visio, strategia ja omistajan tahtotila ovat yrityksen johtamiseen liittyviä termejä. Avaan tässä blogissa kaikki neljä termiä. Listaan loppuun suositukseni…
Miksi kehityskeskustelu on niin tärkeä osa johtamistyötä? Kehityskeskustelu ja tavoitekeskustelu ovat erinomainen työkalu hyvään ja onnistuneeseen johtamistyöhön. (lisää…)
Strategiaprosessi: Miten luodaan strategia? Hyvin laadittu strategia mahtuu liimalapulle. Silti siinä on kaikki oleellinen. Kimurantimpi juttu on saada sille liimalapulle se teksti, jota kutsutaan…
Miksi minun tulisi tehdä markkinatutkimus? Syy on hyvin yksinkertainen; jotta voi tehdä helpommalla enemmän rahaa, niin tulee tuntea markkinat ja asiakkaat. Ensimmäinen askel on…
Markkinoinnin trendit 2019 | Marketing Week Live ja Insight -tapahtuma 2019 Viime viikolla kävin hakemassa taas inspiraatiota Marketing Weekin Live ja Insight -tapahtumasta, jossa…
Yrittäjyys – Tiedätkö miksi suurin osa yrityksistä menee nurin? Yrittäjäksi ryhdytään usein intoa ja ideoita täynnä, mutta valitettavasti läheskään kaikki eivät onnistu ylittämään niin…
Mitä on brändiarkkitehtuuri, brändiportfolio ja brändien konsolidointi? Jos olet markkinoija, pääomasijoittaja tai yrittäjä joka haluaa tehdä brändeillä rahaa, on kaksi sanaa, jotka sinun kannattaa…